Dags igen!

And I'm back! Kan inte lova att detta kommer bli något långvarigt, inte heller att jag kommer uppdatera ofta, men jag lovar i alla fall att jag ska försöka!

Första inlägget blir en summering av första Paris helgen 2010 i bilder. Med finns också "konst" från göteborg och en zouk-dansande Grom i Köpenhamn, iklädd min kjol. Wunderbar!

Söndagen började med en delicieux brunch i närheten av l'opera. Att äta brunch är tydligen en konst. De första 20min var underbara- man satte sig, fick dricka serverat, var förväntasfull på maten, hungrig och allmänt nöjd med tillvaron.
Efter första tallriken var allt fortfarande bra men ångesten för mättheten började komma krypande...man har ju inte ens hunnit smaka på hälften av sakerna på bordet. Man ignorerar mätthetskänslan, njuter och går och tar en tallrik till. Efter denna tallriken är man mätt, egentligen, och inser att man inte kan ta en tredje gång innan man går över till desserten, som är ett måste. Man försöker äta långsamt, prata mellan maten, luta sig tillbaka och ta det lugnt. Det går inte. Vi sitter båda nu och klagar över hur mätta vi är och hur synd det är, vi MÅSTE ju äta dessert, och som ni kan se nedan så har dessert delen ett helt eget bord. =)

Vi har bestämt att, så länge jag är här, göra söndag till brunch-dag. Vi måste bara öva på hur man ska äta och i vilket tempo, för hur trevligt det än var så var resten av dagen förstörd för några som helst rörelser.


   

Efter brunchen behövde vi låta kropparna jäsa och vad är då bättre än 2tim40min långa Avatar 

Väl hemma, iförd i min morgonrock och morgonskor hölls, till min totala lycka, en privat rock konsert...
  

Det var alles från denna helgen men här följer några merveilleux:a bilder

Zouk-dansande Grom i Köpenhamn


Utställning på liseberg under julmarknaden... Toppen kan tas av och den kan användas som karaff. Vem vill inte servera sina föräldrar eller nyfunna vänner vin i denna??!
  

A+








Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad roligt med en blogg! GUD vad gott allt ser ut, dit får vi gå nästa gång jag är i Paris! J´espere que vous avez bien mangé et que vous avez aimé le film, moi je l´ai adoré=) A bientot ma poule!

2010-01-11 @ 07:06:19
URL: http://zansi.blogg.se/
Postat av: Emelie

LÖVELY. Jag kommer läsa med spänning!

2010-01-11 @ 11:24:27
URL: http://browni.blogg.se/
Postat av: marresmamma

Karaffen är underbar! Jag är säker på att dina förä'ldrar önskar sig just en sådan till exempelvis bröllopsdagen!

2010-01-14 @ 07:30:05
URL: http://vardagsaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0